logo

25 jaar GVE Autobedrijf in Ede

Van Seat dealer naar Seat specialist. Harry van Homoet maakte in de 25 jaar die zijn autobedrijf nu bestaat geen makkelijke keuzes. Maar volgens hem was deze keuze wel logisch. Waarom? Omdat hij zijn visie niet kon handhaven. Voor hem staat de klant met stip bovenaan. En als je dan moet zorgen dat je bepaalde verkoopcijfers waarmaakt, wordt het risico steeds groter dat er in de service iets verkeerd gaat. En dat kan gewoon niet.

Van Homoet heeft het eigenlijk alleen maar over service. Hij verwacht van iedereen die bij GVE Autobedrijf werkt dat hij ziet wat er nodig is om een klant zich koning te laten voelen. ,,Dat afspraken nagekomen worden, staat buiten kijf,’’ zegt hij. ,,Het gaat mij om die extra zaken. Maak het asbakje leeg en schoon, klop de matten even uit. Zorg ervoor dat de klant kan zien dat de auto bij ons is geweest. Dat geeft een fijn gevoel en ik wil gewoon dat mijn klanten met dat gevoel wegrijden. En dat mogen we nu al 25 jaar doen. Het is eigenlijk niets voor mij om dat breed uit te meten. Maar 25 jaar mag je toch best iets aan doen, of niet?’’

De zaak is zijn leven. Van Homoet woont en werkt op hetzelfde terrein. Aan de ene kant doet dit een aanslag op zijn vrije tijd en aan de andere kant zou hij niet anders kunnen en willen. ,,We hebben het wel eens op een andere manier geprobeerd, bijvoorbeeld met een verkoper. Maar dat werkte niet. Ik moet er echt zelf mee bezig zijn. Dat houdt lijntjes binnen het bedrijf kort en dus de afstand naar de klant klein.’’ Met de korte lijnen in het bedrijf doelt van Homoet op het feit dat hij iedere auto die klaar staat om terug naar de klant te gaan, zélf even bekijkt. En ook al is  de sfeer binnen GVE Autobedrijf gezellig en informeel, als de matten niet gezogen zijn of er zit een vette vinger op een gepoetste auto, dan krijg je dat te horen.

En dan hebben we het dus over extra service. Niet over gemaakte afspraken. ,,Tja, ik raak daar gewoon niet over uitgepraat,’’ vervolgt Van Homoet. ,,Ik geniet er zo van dat klanten blij en tevreden zijn. Dat zij zorgeloos hun auto kunnen brengen en halen. Ik hou er ook van om mensen, zo lang ze dat zelf willen, in dezelfde auto te laten rijden. Ik ben geen verkoper, maar een dienstverlener. Er staan hier wel occasions. En ik kan uiteraard ook nieuwe auto’s leveren. Maar zolang het goedkoper is om een klant door te laten rijden en hij of zij daar zelf ook lol in heeft, zie ik geen reden om iemand een andere auto in de maag te splitsen.’’

Mooi dat Harry van Homoet zo enthousiast over zijn bedrijf vertelt. Maar denken klanten wel zo over het bedrijf als hij dit schetst? Ja dus. Op een reviewwebsite scoort GVE Autobedrijf een dikke 9.6 uit 10 punten. ‘Super service, met en zonder afspraak, deskundig en klantvriendelijk, kleinschalig en persoonlijk en transparant, eerlijk en recht door zee’ zijn een aantal uitspraken die klanten over het bedrijf doen.

Dus, wilt u bij uw autobedrijf ouderwetse, eerlijk service ervaren en verzekerd zijn van goed onderhoud aan uw auto? Ga dan eens langs bij Harry van Homoet en zijn team. Al is het alleen om de banden van uw auto weer even op de juiste spanning te laten brengen, u bent van harte welkom.